Skip to content

BIM Manager

Nederland, Overijssel, DeventerBS Noord-Oost

Functieomschrijving

De manager Bouwwerk Informatie Management (BIM) is een essentiële positie binnen regio Noord-Oost. Binnen SPIE Nederland is BIM onderdeel van onze digitalisering opgave. Met deze opgave dragen we bij aan een leukere, duurzamere en technologisch data gedreven gebouwportfolio naast een verbeterd (financieel) rendement.

Wat ga je doen? 

De BIM manager is gepassioneerd en gedreven om deze digitaliseringsmethodiek als kennisdrager binnen en buiten de entiteit uit te dragen. Denk hierbij aan de volgende taken en onderdelen:

  • Het opstellen, in samenwerking met de entiteit Business Unit Manager(s) en de landelijke programma manager BIM, van het BIM jaarplan waarin ontwikkel en implementatie doelstelling SMART geformuleerd zijn (op basis van het landelijke BIM strategisch kader en ontwikkeldoelstellingen);
  • Het door de regio MT goedgekeurde jaarplan ten uitvoering brengen en bewaken/rapporteren in kwartaal overleg met de entiteit BUM en landelijke programma manager BIM;
  • Het borgen van “lesson learned/best practices” en referentie materiaal (zoals aandeel kosten/baten van BIM, gebouw visualisaties/voorbeelden en kengetallen);
  • Kennisdeskundige en vraagbaak voor collega’s (support);
  • Coördineren van het bepalen van de inzet van BIM binnen regio projecten en/of beheer en onderhoud opdrachten. Denk aan het in tenders bepalen van contracteisen, entiteit ambities en risico’s die we met de BIM werkmethodiek willen mitigeren en het opstellen van budgetramingen en EMVI teksten voor BIM;
  • Landelijk bijdragen, of coördineren met/via entiteit key-users, in de door het BIM programmateam georganiseerde ontwikkelprogramma en projecten. Denk hierbij o.a. aan 3D templates, BIM uitvoeringsplan, Dalux templates, Informatie Levering Specificaties standaard, etc.

Naast bovenstaande kennis en kunde verwachten wij van de manager BIM dat deze sterk communicatief vaardig is, zich kan verplaatsen in verschillende niveaus van een organisatie en de daarbij behorende stijl en diepgang van communicatie middelen.

Wij bieden je een prachtige plek in de organisatie die voldoende uitdaging maar ook kansen bied om te groeien in BIM kennis en kunde, communicatieve vaardigheden, samenwerking methodieken en management. Hiernaast is het vooral een leuke functie, waarin we naast er met elkaar voor gaan ook de momenten hebben om succes te delen en te vieren.

Dit mag je van ons verwachten

  • Direct een vaste aanstelling; een selectie-assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
  • Een goed salaris en pensioenregeling gebaseerd op de CAO M&T
  • Natuurlijk hoort ontspanning erbij. Je krijgt bij ons 25 vakantiedagen en 13 adv-dagen en eventuele leeftijdsgebonden adv-dagen!
  • Je hebt een ruime keuze aan leaseauto’s inclusief voldoende duurzame keuzes waarmee jij kunt bijdragen aan vermindering van onze CO2-uitstoot.
  • Een open en informele werksfeer, waarin vakmanschap en ambitie hand in hand gaan met het lef om te kiezen voor innovatieve oplossingen.
  • Ook is er een breed pakket aan extra voordelen zoals gebruik maken van de personeelsvoordeelwinkel, diverse collectiviteitskortingen op bijv. verzekeringen, tankkorting, diverse sportieve en gezonde initiatieven
  • Uiteraard voorzien we je van een laptop en krijg je een Samsung smartphone met de mogelijkheid tot een upgrade naar een IPhone
  • We staan er om bekend dat we investeren in jouw ontwikkeling. Zo heb je toegang tot vele online cursussen en bespreken we graag met jou wat jij bij wilt leren en hoe jij je wilt ontwikkelen in je vak
  • Ook team-, afdelings-, vestigings- of regio-uitjes mogen niet ontbreken. En je kunt lid worden van onze personeelsvereniging.

Vereisten

Dit vragen we van jou

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding (bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde)en hebt tenminste 6 jaar werkervaring in een leidinggevende functie.
  • Je bent een natuurlijke leidinggevende die beschikt over inlevingsvermogen en overtuigingskracht.
  • Enkele jaren werkervaring in beheer & onderhoud in de branche, affiniteit met installatietechniek en/of bouw is .een pre.
  • Leidinggevende ervaring met people management en coaching als speerpunt.
  • Je werkt planmatig en gestructureerd, waardoor je een voorbeeld bent voor je teamleden.
  • Gevoel voor commercie, je stimuleert ‘lokaal ondernemerschap’ binnen jouw team.
  • Jij wil een afwisselende en uitdagende functie met veel eigen verantwoordelijkheid.

Meer weten en solliciteren
Meer weten over deze functie, de sollicitatieprocedure of de arbeidsvoorwaarden? Neem dan contact op met Robert Priem (Manager Operations ), telefoonnummer 06-51520952. Of neem contact op met Marcel Coenen (HR Manager), telefoonnummer 06-51092512

of